Προσομοιώσεις Φυσικής

Για να τρέξουν οι προσομοιώσεις πρέπει να είναι εγκατεστημένα:

1. SunJava 1.5.0_15 ή νεώτερη και 2. Macromedia Flash 9 ή νεώτερη

1. Πυκνότητα

Γιατί αντικείμενα όπως το ξύλο επιπλέουν στο νερό ; Εξαρτάται από το μέγεθος; Δημιουργείστε ένα δικό σας αντικείμενο για να εξερευνήσετε την επίδραση της μάζας και του όγκου στην πυκνότητα. Μπορείτε να βρείτε τη σχέση; Χρησιμοποίστε τη ζυγραιά για να μετρήσετε τη μάζα ενός αντικειμένου και στη συνέχεια κρατήστε το σώμα κάτω από το νερό για να βρείτε τον όγκο του. Μπορείτε να αναγνωρίσετε όλα τα μυστηριώδη αντικείμενα;

Πυκνότητα

 

2. Άνωση

Πότε τα σώματα επιπλέουν και πότε βυθίζονται; Μάθετε πως λειτουργεί η άνωση πάνω σε κύβους. Βέλη δείχνουν τις ασκούμενες δυνάμεις και μπορείτε να τροποποιήσετε τις ιδιότητες των κύβων και του υγρού.

Άνωση
 
Κλικ για εκτέλεση

 

  • 3. Δυνάμεις και κίνηση: Τα βασικά

Δυνάμεις και κίνηση: Τα βασικά

  • 4. Δυνάμεις και κίνηση
  • Εξηγείστε τις δυνάμεις που ενεργούν όταν σπρώχνετε μια αρχειοθήκη εγγράφων. Εφαρμόστε μια δύναμη και δείτε την τριβή που εμφανίζετε και την συνισταμένη δύναμη που δρά πάνω στην αρχειοθήκη. Οι γραφικές παραστάσεις παρουσιάζουν τις δυνάμεις, τη θέση, την ταχύτητα και την επιτάχυνση σε συνάρτηση με τον χρόνο. Δείτε ένα διάγραμμα με όλες τις δυνάμεις που ενεργούν στο σώμα (συμπεριλαμβανομένων των βαρυτικών και των αντιδράσεων).

Δυνάμεις και κίνηση

  • 5. Ο Κινούμενος Άνδρας
  • Μάθετε για τα γραφήματα θέσης, ταχύτητας κίνησης και επιτάχυνσης. Μετακινήστε τον άνδρα μπρος και πίσω με το ποντίκι και χαράξτε την κίνησή του. Ορίστε τη θέση, την ταχύτητα κίνησης ή την επιτάχυνση και αφήστε την προσομοίωση να κινήσει τον άνδρα.

Ο Κινούμενος Άνδρας

  • 6. Τριβή. Μάθετε πως η τριβή αναγκάζει κάποιο υλικό να ζεσταθεί και να λειώσει. Τρίψτε δύο σώματα μεταξύ τους και ζεσταίνονται. Όταν το ένα φτάσει στο σημείο τήξης, τα σωματίδια απελευθερώνονται καθώς το υλικό λειώνει.

Τριβή

  • 7. Ενέργεια: μορφές και μετατροπές. Εξερευνήστε πώς η θέρμανση και η ψύξη του σιδήρου, του τούβλου και του νερού προσθέτει ή αφαιρεί ενέργεια. Δείτε πως η ενέργεια μεταφέρεται μεταξύ αντικειμένων. Φτιάξτε το δικό σας σύστημα, με πηγές ενέργειας, μετατροπείς και χρήστες.  Παρακολούθησε  και  απεικόνισε πώς η ενέργεια μεταφέρεται και  αλλάζει μορφές μέσα από το σύστημά σας. 

Ενέργεια: μορφές και μετατροπές

  • 8. Ενεργειακό Πάρκο Skate: Θεμελιώδες
Ενεργειακό Πάρκο Skate: Θεμελιώδες
 
Κλικ για εκτέλεση
  • 9. Ενεργειακό Πάρκο Skate. Μάθετε για τη διατήρηση της ενέργειας παίζοντας με το αγόρι που κάνει skate! Φτιάξτε διαδρομές και ράμπες, βοηθήστε τον νεαρό να κινηθεί και παρατηρήστε την κινητική ενέργεια, τη δυναμική ενέργεια και την τριβή καθώς αυτό κινείται. Επίσης, μπορείτε να παίξετε σε διαφορετικούς πλανήτες ή ακόμη και στο διαστημικό κενό για να δείτε τι συμβαίνει εκεί.


Ενεργειακό Πάρκο Skate

  • 10. Βαρύτητα και Τροχιές. Μετακινήστε τον ήλιο, τη γη, το φεγγάρι και τον διαστημικό σταθμό για να δείτε πως επηρεάζονται οι βαρυτικές τους δυνάμεις και τροχιές τους. Οπτικοποιήστε τα μεγέθη και τις αποστάσεις μεταξύ διαφορετικών ουράνιων σωμάτων και σβήστε τη βαρύτητα για να δείτε τι συμβαίνει χωρίς αυτήν!

Βαρύτητα και Τροχιές

  • 11. Μπαλόνια και στατικός ηλεκτρισμός. Γιατί ένα μπαλόνι κολλάει στο πουλόβερ σου? Τρίψε ένα μπαλόνι σε ένα πουλόβερ, άφησέ το ελεύθερο και αυτό επιστρέφει και κολλάει στο πουλόβερ. Δες τα φορτία στο πουλόβερ, τα μπαλόνια και τον τοίχο.

Μπαλόνια και στατικός ηλεκτρισμός

  • 12. Βαρίδια & Ελατήρια. Ένα πραγματικό εργαστήριο μαζών και ελατηρίων. Τοποθετήστε μάζες στα ελατήρια και ρυθμίστε τον βαθμό σκληρότητας και απόσβεσης των ελατηρίων. Ακόμη μπορείτε να επιβραδύνετε. Μεταφέρετε το εργαστήριο σε διαφορετικούς πλανήτες. Ένα γράφημα εμφανίζει την κινητική, τη δυναμική και τη θερμική ενέργεια για κάθε ελατήριο.

Βαρίδια & Ελατήρια

3. Εργαστήριο εκκρεμούς. Παίξτε με ένα ή δυο εκκρεμή και ανακαλύψτε πώς η περίοδος ενός απλού εκκρεμούς εξαρτάται από το μήκος του νήματος, τη μάζα του βαριδίου και το πλάτος της ταλάντωσης. Είναι εύκολο να μετρήσετε την περίοδο χρησιμοποιώντας το χρονόμετρο της φωτοπύλης. Μπορείτε να μεταβάλλετε την τριβή και την ένταση της βαρύτητας. Χρησιμοποιήστε το εκκρεμές για να βρείτε την επιτάχυνση της βαρύτητας g σε ένα πλανήτη Χ. Παρατηρείστε την μη-αρμονική συμπεριφορά στα μεγάλα πλάτη.

Εργαστήριο εκκρεμούς
  • 14. Κατασκευή κυκλωμάτων (μόνο DC). Ένα κιτ ηλεκτρονικών στον υπολογιστή σας! Κατασκευάστε κυκλώματα με αντιστάτες, λαμπτήρες, μπαταρίες και διακόπτες. Πάρτε μετρησεις με το ρεαλιστικό αμπερόμετρο και βολτόμετρο. Δείτε το κύκλωμα σαν σχηματικό διάγραμμα ή αλλάξτε σε ρεαλιστική προβολή.
Κατασκευή κυκλωμάτων (μόνο DC)
 
  • 15. Κατασκευή κυκλωμάτων (AC+DC). Στην κατασκευή κυκλωμάτων μπορείτε να  προσθέστε πυκνωτές, πηνία και πηγές εναλλασσόμενης τάσης. Μπορείτε να κατασκευάσετε γραφήματα της έντασης του ρεύματος και της διαφοράς δυναμικού σε συνάρτηση με τον χρόνο.

Κατασκευή κυκλωμάτων (AC+DC)

  • 16. Νόμος του Ωμ. Δείτε πώς η εξίσωση του νόμου του Ohm σχετίζεται με ένα απλό κύκλωμα. Ρυθμίστε την τάση και την αντίσταση, και δείτε την αλλαγή στην ένταση του ρεύματος σύμφωνα με το νόμο του Ohm. Τα μεγέθη των συμβόλων στην εξίσωση μεταβάλλονται για να ταιριάζουν με το διάγραμμα του κυκλώματος.

Νόμος του Ωμ

  • 17. Μαγνήτες και Ηλεκτρομαγνήτες. Εξερευνήστε τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ μιας πυξίδας και ενός μαγνήτη. Ανακαλύψτε πώς μπορείτε να κατασκευάσετε έναν μαγνήτη χρησιμοποιώντας μια μπαταρία και ένα καλώδιο. Μπορείτε να τον κάνετε ισχυρότερο; Μπορείτε να κάνετε το μαγνητικό πεδίο αντίστροφο;

Μαγνήτες και Ηλεκτρομαγνήτες

  • 18. Εργαστήριο Ηλεκτρομαγνητισμού Faraday. Παίξτε με έναν ραβδόμορφο μαγνήτη και με πηνία για να μάθετε σχετικά με τον νόμο του Φάραντέι. Μετακινήστε έναν μαγνήτη κοντά σε ένα ή δυο πηνία για να ανάψετε έναν λαμπτήρα. Δείτε τις δυναμικές γραμμές του μαγνητικού πεδίου. Ένας μετρητής δείχνει τη κατεύθυνση και την ένταση του ρεύματος. Δείτε τις δυναμικές γραμμές του μαγνητικού πεδίου ή χρησιμοποιήστε τον μετρητή για να δείξετε την κατεύθυνση και την ένταση του ρεύματος. Μπορείτε ακόμη να παίξετε με ηλεκτρομαγνήτες, με γενήτριες και μετασχηματιστές!

Εργαστήριο Ηλεκτρομαγνητισμού Faraday

 

  • 19. Νόμος του Faraday. Ανάψτε μια λάμπα χρησιμοποιώντας έναν μαγνήτη. Αυτή η επίδειξη του Νόμου του Φαραντέι σας δείχνει πώς να μειώσετε το ποσό που ξοδεύετε για ενέργεια εις βάρος του ποσού που δίνετε στο παντοπωλείο.
Νόμος του Faraday
 
Κλικ για εκτέλεση