.-.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση της Πυροσβεστικής που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο 4ο Γυμνάσιο Βόλου για την αντιμετώπιση κατάρρευσης σχολικού κτιρίου από σεισμό με εγκλωβισμένους και φωτιά.

Η άσκηση με την κωδική ονομασία «ΣΕΙΣΙΧΘΩΝ 2022» αποτελεί αντικείμενο εκπαίδευσης των εμπλεκομένων Υπηρεσιών και Φορέων, στην αντιμετώπιση κατάρρευσης κτηρίων κι εγκλωβισμού ανθρώπων, συνεπεία ισχυρής σεισμικής δόνησης και την κατάσβεση πυρκαγιάς.

 

Σύμφωνα με το σενάριο, σήμερα το μεσημέρι, ισχυρή σεισμική δόνηση με επίκεντρο την πόλη του Βόλου προκαλεί κατάρρευση δομικών στοιχείων σχολικού κτιρίου και εγκλωβισμό ανθρώπων και εν συνεχεία κατάσβεση πυρκαγιάς.
Ειδοποιείται το τηλεφωνικό κέντρο της Π.Υ. Βόλου για παροχή βοήθειας στο 4ο Γυμνάσιο Βόλου, όπου υπέστη κατάρρευση μέρος του σχολείου, του χώρου του αμφιθεάτρου καθώς και για εκτεταμένες ζημιές στο σύνολο του κτηρίου.
Επίσης, ενημερώνεται για πυρκαγιά που έχει ξεσπάσει στον χώρο του καυστήρα φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με το σενάριο, οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν για δύο αγνοούμενες δασκάλες κι έναν υπάλληλο που έχει χρέη συντηρητή του σχολείου. Ταυτόχρονα διαπιστώνεται η ύπαρξη πυρκαγιάς σε εσωτερικό χώρο και μεγάλη διαρροή φυσικού αερίου σε εξωτερικό χώρο του σχολείου, εξαιτίας κατεστραμμένης γραμμής.
Έτσι οι εμπλεκόμενες δυνάμεις ενήργησαν σε τρία διαφορετικά πεδία δράσης, με την πλήρη κατάρρευση του κτηρίου, την καταπολέμηση της πυρκαγιάς στον καυστήρα και την αντιμετώπιση της κατεστραμμένης γραμμής φυσικού αερίου

 

 

 

 

 

 

 

4ο Γυμνάσιο Βόλου: Παραμύθια μαθητών με μηνύματα από την πανδημία

                  Άρθρο  e-thessalia

 

 

Ο ιός που ένωσε τους ανθρώπους Τα παραμύθια

        Άρθρο από magnesia news

Ο ιός που ένωσε τους ανθρώπους  Άρθρο του Ταχυδρόμου

Βιντεοσκοπημένη Συνέντευξη

 

 

         Εκδήλωση για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

        Την Τρίτη 8/2/2022 το Σχολείο μας συμμετείχε στη διαδικτυακή εκδήλωση για παιδιά Γυμνασίου που διοργάνωσε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2022.

       Από το σχολείο μας συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Β1, Β2, Β3 και οι εκπαιδευτικοί Παπαθανασίου Ευαγγελία και Φωτεινοπούλου Βασιλική. Μέλη του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου έπαιξαν με τα παιδιά ένα παιχνίδι γρίφων. Με αφορμή τη θεματολογία των γρίφων έδωσαν στα παιδιά τις ανάλογες συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου- Safer Internet Day (SID) διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.

 

 

 Συνεργασία 4ου Γυμνασίου Βόλου με το Γυμνάσιο Ιωλκού – “Εγώ κι Εσύ Μαζί με τους πρόσφυγες όλης της γης”

Την Πέμπτη, 22/12/2021, οι μαθητές/τριες του τμήματος Γ3 του 4ου Γυμνασίου Βόλου, συνοδεία των καθηγητριών κ. Κούτσια Σοφίας και Παπαθανασίου Ευαγγελίας, επισκέφθηκαν το Γυμνάσιο Ιωλκού, όπου λειτουργεί Τμήμα Υποδοχής (ΤΥ) Προσφύγων ΖΕΠ Ι.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Εγώ κι Εσύ Μαζί» της Διεθνούς Αμνηστίας και ειδικότερα της θεματικής ενότητας «Εγώ κι Εσύ Μαζί με τους πρόσφυγες όλης της γης» (Το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά από το 4ο Γυμνάσιο Βόλου με υπεύθυνες καθηγήτριες τις Κούτσια Σοφία, Παπαθανασίου Ευαγγελία, Ρεντίνα Ελένη, Τασιάκου Χριστίνα, Φωτεινοπούλου Βασιλική και Χαλαστάρα Ιουλία).


Στο πλαίσιο της επίσκεψης οι καθηγήτριες ΤΥ του Γυμνασίου Ιωλκού Λουκία Φερεκίδου και Χρυσάνθη Πετρωτού είχαν οργανώσει ένα εργαστήριο διαπολιτισμικής αγωγής, στο οποίο μέσω ανάγνωσης παραμυθιού και ενός φύλλου εργασίας με τίτλο «Μπες στη θέση μου», κάλεσαν τα παιδιά να ανακαλύψουν τις έννοιες του πρόσφυγα και του μετανάστη, τις αιτίες και τις συνέπειες της μετανάστευσης και να συναισθανούν τα προβλήματα των μεταναστών/προσφύγων. Μέσω του φύλλου εργασίας τα παιδιά είχαν εκατέρωθεν την ευκαιρία να εκφραστούν, να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν ευχές. Από αυτή τη δράση προέκυψε η δημιουργία ενός κολάζ, στο οποίο τα παιδιά κλήθηκαν να «απλώσουν τα χέρια» και να αποτυπώσουν σχηματικά και λεκτικά την υποστήριξη και την αποδοχή της διαφορετικότητας στο πλαίσιο του ελληνικού σχολείου. Tέλος, έγινε η παρουσίαση του τραγουδιού «Πορεία προς την ειρήνη», με το οποίο το Γυμνάσιο Ιωλκού πήρε το 1ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Μηνύματος και Τραγουδιού «Κάν ’το ν’ ακουστεί 2019», το οποίο δημιουργήθηκε βασισμένο σε αφηγήσεις προσφύγων-μαθητών.
Η Δ/ντρια του σχολείου, Μπαλαμώτη Ευαγγελία, αναφέρθηκε στον τρόπο λειτουργίας της ΤΥ και επισήμανε πως η ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση αποτελεί κατοχυρωμένο δικαίωμα κάθε παιδιού, όπως επιδιώκει το ανοιχτό συμπεριληπτικό σχολείο στις μέρες μας. Επίσης, η κ. Θεοδώρα Παπαϊωάννου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών θεμάτων της Δομής Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Προσφύγων «Άρσις» προσκάλεσε τους μαθητές/τριες του 4ου Γυμνασίου να επισκεφθούν τις εγκαταστάσεις τους.

 

Τρίτος καθαρισμός της Παραλίας Πευκακίων από το 3ο Σύστημα Προσκόπων Ν. Ιωνίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Υιοθέτησε μία παραλία»
 

Την Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 11:30 π.μ. έγινε ο τρίτος καθαρισμός και η καταμέτρηση των σκουπιδιών από (πλαστικά, μέταλλα, χαρτικά, υφάσματα και συνθετικά υλικά.) τόσο σε τεμάχια (707 τεμ.) όσο και σε κιλά με πάνω από (51 κιλά) από την Ένωση Παλαιών Προσκόπων 3ου Συστήματος Αεροπροσκόπων Νέας Ιωνίας Βόλου μέσω του πρωτοποριακού προγράμματος της WWF Ελλάς, επιστήμης των πολιτών (citizen science) «Υιοθέτησε μία παραλία», παίρνει μέρος ενεργά και υιοθέτησε την Παραλία Πευκακίων (παραθαλάσσιο τείχος) στον Βόλο, όπως αναφέρεται σε σχετικό Δελτίο Τύπου.( συνέχεια στο άρθρο )

                 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Εγώ κι Εσύ Μαζί” από το 4ο Γυμνάσιο Βόλου

 

                  Για δεύτερη συνεχή χρονιά υλοποιείται στο 4ο Γυμνάσιο Βόλου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Εγώ κι Εσύ Μαζί” της Διεθνούς Αμνηστίας για την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Φέτος διεξάγεται διαθεματικά στο πλαίσιο των μαθημάτων, αλλά και μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Συμμετέχουν οι μαθητές από τα τμήματα Β1 και Γ3 και υπεύθυνες καθηγήτριες είναι οι: Κούτσια Σοφία, Παπαθανασίου Ευαγγελία, Ρεντίνα Ελένη, Τασιάκου Χριστίνα, Φωτεινοπούλου Βασιλική και Χαλαστάρα Ιουλία. Οι θεματικές για τη φετινή σχολική χρονιά είναι “περιβάλλον” και “δικαιώματα των προσφύγων”. Οι μαθητές μέσα από το πρόγραμμα έχουν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν βιώσιμες στάσεις ενεργούς κοινωνικής συμμετοχής με βιωματικές προσεγγίσεις για την επίλυση κοινωνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων διαμορφώνοντας ένα πραγματικό δίκτυο επικοινωνίας και με άλλους φορείς και συλλόγους στο πλαίσιο του σύγχρονου Ανοιχτού Σχολείου.
               Πολλές δράσεις έχουν ήδη διεξαχθεί στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος. Στις 19/12/21 οι μαθητές συμμετείχαν στη δράση που οργάνωσε και πραγματοποίησε η Ένωση Παλαιών Προσκόπων του 3ου Σ.Α/Π Ν. Ιωνίας και αφορούσε την καθαριότητα της ακτής των Πευκακίων (παραθαλάσσιο τείχος), την οποία έχουν υιοθετήσει τα μέλη της Ένωσης. Στόχος της δράσης ήταν οι συμμετέχοντες να περισυλλέξουν τα σκουπίδια της ακτής, να τα καταγράψουν ανά είδος και να τα ζυγίσουν. Στη συνέχεια, τα αριθμητικά αποτελέσματα της δράσης στάλθηκαν στο ελληνικό γραφείο της WWF, που στεγάζεται στην Αθήνα. Σκοπός του προγράμματος, της παγκόσμιας οργάνωσης, είναι να διερευνηθούν τα αίτια που προκαλούν τη μόλυνση των παραλιών και για αυτό το λόγο γίνονται παράλληλες δράσεις σε 80 ελληνικές παράκτιες περιοχές, με απώτερο στόχο να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο και να προστατευθεί το περιβάλλον. Στη δράση συμμετείχαν μαθητές από τα τμήματα Β1 και Γ3 και οι εκπαιδευτικοί Ρεντίνα Ελένη, Φωτεινοπούλου Βασιλική και Χαλαστάρα Ιουλία. Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα μέλη της Ένωσης για την αμέριστη συνεργασία και τη βιωματική εμπειρία που χάρισαν στα μέλη του εκπαιδευτικού μας προγράμματος.
             Επίσης, στο πλαίσιο του προγράμματος και συγκεκριμένα στην υποενότητα για το περιβάλλον, οι μαθητές συγκεντρώνουν πλαστικά καπάκια τα οποία παραδίδουν στο Σύλλογο του Ιππόκαμπου για την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου. Τέλος οργάνωσαν φιλανθρωπικό χριστουγεννιάτικο παζάρι , που έλαβε χώρα στο σχολείο στις 21/12/21 και περιελάμβανε κατασκευές διακοσμητικών αντικειμένων που δημιούργησαν οι ίδιοι οι μαθητές από ανακυκλώσιμα υλικά. Τα έσοδα δόθηκαν στο Ορφανοτροφείο Βόλου.
Παράλληλα οι μαθητές του Γ3 και Γ2 του σχολείου δείχνοντας ιδιαίτερη ευαισθησία απέναντι στα προβλήματα που δημιουργεί η οικονομική κρίση των ημερών μας στις οικογένειες κάποιων συμμαθητών τους συγκέντρωσαν και μοίρασαν τρόφιμα στις οικογένειες αυτές καθώς και στην Κιβωτό του Κόσμου με τη συνδρομή και ανώνυμων χορηγών, τους οποίους το σχολείο ευχαριστεί θερμά για την υλική υποστήριξη.

 Ο ιός που ένωσε τους ανθρώπους

 

 

Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών 2018

ELL 2018 4ο Γυμνάσιο Βόλου page 0001

         Ιδιαίτερη χαρά και τιμή αποτελεί για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας η απονομή του «Ευρωπαϊκού Σήματος Γλωσσών 2018» για το έργο eTwinning που έγινε στις 4/11/2021    ( συνέχεια του άρθρου.........)

«Es war einmal in Europa – aussterbende Berufe unter der Lupe»

  

 

  λήψης

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ 2021-2022

                 Κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2021-2022 θα λειτουργήσει στο Σχολείο μας Εκπαιδευτικός Όμιλος Γερμανικών (σύμφωνα με όσα ορίζονται στο Άρθρο 89/ Ν. 4823/2021) με θέμα eTwinning / Vokabeln Lernen mit Web2” και υπεύθυνη την καθηγήτρια Γερμανικών του Σχολείου, κ. Φωτεινοπούλου Βασιλική. Σκοπός του ομίλου είναι η εκμάθηση Γερμανικών στο πλαίσιο ενός ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning και η προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στα Γερμανικά (επίπεδο Α1-Α2). Οι εργασίες του ομίλου θα λαμβάνουν χώρα στο σχολείο μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα κάθε Παρασκευή, την 7η -8η ώρα. Στον όμιλο συμμετέχουν 13 μαθητές και μαθήτριες από τη Β’ Γυμνασίου.

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΕΙΣΜΟΓΡΑΦΩΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΛΕΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΥΣ ( Η εργασία των Μαθητών )

 Βράβευση μικρών ερευνητών

Παρουσίαση από το Astra Tv

 

Μουσειοπαιδαγωγικο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: << Η Πόλη ένα ανοικτό μουσείο >>.

          Το τμήμα Γ3 του σχολείου μας συμμετείχε στο μουσειοπαιδαγωγικό σπονδυλωτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που οργάνωσε ο φορέας <<ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ>>. Ο τίτλος του προγράμματος ήταν <<Η Πόλη ένα ανοικτό μουσείο>>. Πρόκειται για έναν εκπαιδευτικό περίπατο στην παραλία του Βόλου κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με την πολιτισμική μας κληρονομιά. Έμαθαν την ιστορία των μνημείων της πόλης μας, για τα γλυπτά και τους γλύπτες, για εμβληματικά κτήρια, την αρχιτεκτονική τους και τους αρχιτέκτονες. Έμαθαν για τη δημόσια τέχνη και την αξία της και είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν προσωπικές πολιτισμικές εμπειρίες. Περπάτησαν, έμαθαν, ψυχαγωγήθηκαν, εξερεύνησαν, έκαναν βήματα πολιτισμού.

        Υπεύθυνη φορέα, σχεδιασμού, ανάπτυξης και εφαρμογής των μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων είναι η κ. Αρμπελιά Αποστολία (απόφοιτη του τμήματος Μουσειοπαιδαγωγικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας). Το τμήμα συνόδευσαν η κ. Φωτεινοπούλου Βασ. Και η κ Χαλαστάρα Ιουλία

 

Eπίσκεψη του σχολείου μας στη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Βόλου

        Στις 4 Νοεμβρίου τα τμήματα της Γ΄τάξης του γυμνασίου μας, στο πλαίσιο του σχολικού τους περιπάτου, επισκέφτηκαν τη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Βόλου, όπου φιλοξενούταν η έκθεση του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών με τίτλο «Αγωνιστές και Άρματα».

      Η συγκεκριμένη έκθεση πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση των 200 χρόνων από την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού αποδέχτηκε πρόταση συνεργασίας από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας   για την υλοποίηση της δράσης με τίτλο «Το Μουσείο πάει Σχολείο», η οποία τελούσε υπό την αιγίδα της επιτροπής Ελλάδα 2021. Η δράση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και τη συνδρομή της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας με υπεύθυνο φορέα οργάνωσης και υλοποίησης του Πολεμικό Μουσείο Αθηνών. Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της επίσκεψης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα την ιστορία του έθνους μέσα από τα κειμήλια και τα ενθυμήματα και το οπτικοακουστικό υλικό της έκθεσης. Είχαν τη δυνατότητα επίσης να διακριβώσουν τις πιθανότητες επανάληψης της ιστορίας μας και την ανάγκη υπεράσπισης της Πατρίδας και των αξιών της από κάθε Έλληνα πολίτη.

    Εκδηλώσεις 1821 – Research Centre for the Humanities (RCH)

" Η αρχή έγινε και....... προχωράμε!"

     To 1821, σχεδίασε ήδη από το 2016 και έκτοτε συντονίζει ένα μεγάλο ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Η Ελληνική Επανάσταση του 1821: Ψηφιακό Αρχείο».
     Το Ψηφιακό Αρχείο 1821 είναι ένα δυναμικό έργο που δεν τελειώνει το επετειακό έτος 2021, αλλά αντιθέτως θα διευρύνεται με νέες συνεργασίες και θα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέο υλικό. Είναι επίσης ανοιχτό και διαθέσιμο τόσο στο ερευνητικό όσο και στο ευρύ κοινό για έρευνα, ξεφύλλισμα, διάβασμα και εμβάθυνση σε αυτή την περίοδο της ιστορίας.

Άνοιγμα σχολείων: Υπενθυμίζουμε ότι η αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα σχολείων έχει ήδη ξεκινήσει αφού το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, από την Τετάρτη, 8/9 οι μαθητές ξεκίνησαν να προμηθεύονται από τα φαρμακεία τα self test τα οποία πρέπει να κάνουν προκειμένου να πάνε στο σχολείο. ΟΔΗΓΙΕΣ για τα self test το self-test θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα, Τρίτη και Παρασκευή, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο. Ειδικότερα, την πρώτη εβδομάδα του διδακτικού έτους, το τεστ πρέπει να πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα 13/9, ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για τον νέο κορωνοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self-test) είναι υποχρεωτικός για τους μαθητές και τις μαθήτριες, βεβαίωση self-test οφείλουν να φέρουν οι μαθητές που δεν έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ούτε βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου), οι εμβολιασμένοι μαθητές δεν δικαιούνται δωρεάν self-test, καθώς δεν οφείλουν να τα διενεργούν εφόσον δεν προκύψει ειδικός λόγος, η δωρεάν διάθεση self-test από τα φαρμακεία γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ώστε κατά τις διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις να μπορούν να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες.

Διαβάστε περισσότερα: Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Άνοιγμα σχολείων: Υπενθυμίζουμε ότι η αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα σχολείων έχει ήδη ξεκινήσει αφού το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, από την Τετάρτη, 8/9 οι μαθητές ξεκίνησαν να προμηθεύονται από τα φαρμακεία τα self test τα οποία πρέπει να κάνουν προκειμένου να πάνε στο σχολείο. ΟΔΗΓΙΕΣ για τα self test το self-test θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα, Τρίτη και Παρασκευή, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο. Ειδικότερα, την πρώτη εβδομάδα του διδακτικού έτους, το τεστ πρέπει να πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα 13/9, ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για τον νέο κορωνοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self-test) είναι υποχρεωτικός για τους μαθητές και τις μαθήτριες, βεβαίωση self-test οφείλουν να φέρουν οι μαθητές που δεν έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ούτε βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου), οι εμβολιασμένοι μαθητές δεν δικαιούνται δωρεάν self-test, καθώς δεν οφείλουν να τα διενεργούν εφόσον δεν προκύψει ειδικός λόγος, η δωρεάν διάθεση self-test από τα φαρμακεία γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ώστε κατά τις διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις να μπορούν να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες.

Διαβάστε περισσότερα: Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Άνοιγμα σχολείων: Υπενθυμίζουμε ότι η αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα σχολείων έχει ήδη ξεκινήσει αφού το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, από την Τετάρτη, 8/9 οι μαθητές ξεκίνησαν να προμηθεύονται από τα φαρμακεία τα self test τα οποία πρέπει να κάνουν προκειμένου να πάνε στο σχολείο. ΟΔΗΓΙΕΣ για τα self test το self-test θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα, Τρίτη και Παρασκευή, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο. Ειδικότερα, την πρώτη εβδομάδα του διδακτικού έτους, το τεστ πρέπει να πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα 13/9,

Διαβάστε περισσότερα: Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Διαβάστε περισσότερα: Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Διαβάστε περισσότερα: Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Διαβάστε περισσότερα: Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε Διαβάστε περισσότερα: Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Άνοιγμα σχολείων: Υπενθυμίζουμε ότι η αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα σχολείων έχει ήδη ξεκινήσει αφού το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, από την Τετάρτη, 8/9 οι μαθητές ξεκίνησαν να προμηθεύονται από τα φαρμακεία τα self test τα οποία πρέπει να κάνουν προκειμένου να πάνε στο σχολείο. ΟΔΗΓΙΕΣ για τα self test το self-test θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα, Τρίτη και Παρασκευή, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο. Ειδικότερα, την πρώτη εβδομάδα του διδακτικού έτους, το τεστ πρέπει να πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα 13/9,

Διαβάστε περισσότερα: Τελευταίες οδηγίες πριν το άνοιγμα σχολείων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Ελεύθερη μετακίνηση και πρόσβαση παντού θα ζητήσουν απ΄ τον Δήμο Βόλου οι μαθητές

Εκπαιδευτικές δράσεις στο 4ο Γυμνάσιο Βόλου, για τα «Ανθρώπινα Δικαιώματα»

          Μια σειρά δράσεων ανέπτυξε το 4ο Γυμνάσιο Βόλου κατά το σχολικό έτος 2020-21καθώς συμμετείχε στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Εγώ κι Εσύ Μαζί» για την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιείται από το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας από το 2019 με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε περισσότερα από 155 σχολεία πανελλαδικά και στοχεύει στην ανάπτυξη μιας συλλογικής εκπαιδευτικής συνείδησης κατανόησης και σεβασμού των δικαιωμάτων του ανθρώπου, καλλιεργώντας βιώσιμες στάσεις ενεργού κοινωνικής συμμετοχής με βιωματικές προσεγγίσεις, σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς/κηδεμόνες, διαμορφώνοντας ένα πραγματικό δίκτυο στο πλαίσιο του σύγχρονου Ανοικτού Σχολείου.

         Την ευθύνη συντονισμού του προγράμματος για την περιφέρεια Θεσσαλίας έχει η κ. Κανταράκη Σοφία, Υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Μαγνησίας.  Στο πρόγραμμα συμμετέχουν και 40 μαθήτριες και μαθητές από τα τμήματα Α2 και Β3 του 4ου Γυμνασίου Βόλου. Υπεύθυνες είναι οι καθηγήτριες κ. Κούτσια Σοφία, κ.Φωτεινοπούλου Βασιλική και κ. Χαλαστάρα Ιουλία. Οι μαθητές συμμετέχουν σε δραστηριότητες με σκοπό την κατανόηση και την προώθηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Συγκεκριμένα, κατά τη φετινή σχολική χρονιά ασχολήθηκαν με τα δικαιώματα των παιδιών και με θέματα που αφορούν στην ισότητα των φύλων και στην προσβασιμότητα.Το πρόγραμμα  διεξάγεται διαθεματικά στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος και του Πολιτιστικού Προγράμματος με τίτλο «Υπερασπίσου το Παιδί».

Οι δράσεις των μαθητών

          Αρχικά, οι μαθητές ερεύνησαν και ενημερώθηκαν για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και ειδικότερα για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Στις 20-11-20 συμμετείχαν στην Πανελλαδική Καμπάνια για τα Δικαιώματα του Παιδιού με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Εθελοντικό Δίκτυο Παιδιών & Νέων YouSmile και για να ενημερώσουν τη σχολική και την τοπική κοινότητα για τα δικαιώματα των παιδιών, δημιούργησαν ένα φυλλάδιο με τίτλο «Μάθε τα δικαιώματα του Παιδιού».Επίσης, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας των καλλιτεχνικών τους, κ. Δημοβίτη Αφροδίτης, δημιούργησαν ευχετήριες κάρτες, στις οποίες  παρουσιάζονται με ζωγραφιές των μαθητών τα δικαιώματα των παιδιών και τις απέστειλαν στα παιδιά του Χαμόγελου του Παιδιού.

Επίσης, ασχολήθηκαν με το δικαίωμα της Ισότητας των Φύλων. Συμμετείχαν σε δραστηριότητες αφόρμησης για την ισότητα φύλων με βάση το εκπαιδευτικό υλικό του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΑΖΙ Οδηγός για μαθήτριες και μαθητές Γυμνασίου & Λυκείου.  Στη συνέχεια, κατέγραψαν ερωτήματα που αφορούν στην ισότητα φύλων και τα απέστειλαν για να συζητηθούν στη διαδικτυακή εκδήλωση της Διεθνούς Αμνηστίας «17+1 Ερωτήματα για την Ισότητα Φύλων: Μαθητές και Μαθήτριες από όλη την Ελλάδα συζητούν» στις 30-03-2021, την οποία και παρακολούθησαν.

        Τέλος, στο πλαίσιο της ενότητας «Εγώ κι Εσύ Μαζί για την προσβασιμότητα» οι μαθητές ερεύνησαν και φωτογράφησαν μέρη στην πόλη μας που στερούν την πρόσβαση σε Άτομα με Αναπηρίες. Επίσης, στις 19-05-2021 οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να υποδεχτούν ψηφιακά στην τάξη τους, μέσω της πλατφόρμας Cisco Webex, τον πρόεδρο του Σωματείου Κινητικά Αναπήρων Νομού Μαγνησίας «Ιππόκαμπος», κ. Μπέλο Πέτρο. Οι μαθητές έθεσαν ερωτήματα και ενημερώθηκαν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και τις δυνατότητες που έχουν οι άνθρωποι με κινητική αναπηρία, κυρίως όσον αφορά την προσβασιμότητα τους στην πόλη μας.Επιπλέον, στις 27-05-21 οι μαθητές είχαν την ευκαιρία, με παρότρυνση του προέδρου τουΣωματείου Ατόμων με Αναπηρία ‘Ορασης Ν. Μαγνησίας «Μάγνητες Τυφλοί», κ. Παρασκευά,να παρακολουθήσουν βιντεοσκοπημένη την προπόνηση της Εθνικής Ομάδας Goalball. Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον ομοσπονδιακό προπονητή, κ. Ανάστο Αντώνη,για την αγαστή συνεργασία που αναπτύξαμε. Οι μαθητές σκοπεύουν να συντάξουν επιστολή με την οποία θα απευθυνθούν στην τοπική αυτοδιοίκηση με αναφορά στα στοιχεία που έχουν συλλέξει σχετικά με τις δυσκολίες προσβασιμότητας των ατόμων με κινησιακά προβλήματα σε διάφορους δημόσιους και μη χώρους της πόλης μας. Στόχος αυτής της δράσης είναι οι μαθητές να αναδείξουν και να περιφρουρήσουν το θεμελιώδες Δικαίωμα του κάθε ανθρώπου συμπεριλαμβανομένων των Α.Μ.Ε.Α, των γερόντων και των μητέρων με καρότσι για ελεύθερη μετακίνηση και πρόσβαση παντού σε μια δημοκρατική κοινωνία.

     Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πρόκειται να συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά,ενώ ήδη κατατέθηκε από το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας προς έγκριση για το επόμενο σχολικό έτος.

 

«Η Μαγική Σημαία» το ψηφιακό βιβλίο του 4ου Γυμνασίου Βόλου για το 1821

 

          Μαθητές της Β τάξης του 4ου Γυμνασίου Βόλου (τμήματα Β1 και  Β3) συμμετείχαν το Σάββατο 15 Μαΐου στο 1ο Πανθεσσαλικό  Μαθητικό Συνέδριο με θέμα «Το 1821 μέσα από τα μάτια των παιδιών», που διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Θεσσαλίας υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων  και σε συνεργασία με το ΠΕ.Κ.Ε.Σ Θεσσαλίας, τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων και των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελασσόνας- Κισσάβου, Μακρινίτσας, Μουζακίου, Περτουλίου- Τρικκαίων.

        Οι μαθητές που εκπροσώπησαν το σχολείο ήταν: Ν. Κακαζιάνης, Αγγ. Τσιουβάκα,  Στ. και Χρ. Κουλοφωτιά, Δ.Κανάβας, Αν. Καραγιάννης, Ευφ. Κυριαζή, Ελ. Κωστίμπα, Ιωαν. Κουτσούκη, Βλ. και Καλ. Βαρδάκη, Κρ. Ανατολή, Γ. Δημάκης, Ευτ. Καραβίδα. Δημιούργησαν ένα ψηφιακό βιβλίο με θέμα την Ιστορία της Μαγνησίας κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Ο τίτλος του ψηφιακού βιβλίου είναι «Η Μαγική Σημαία».

        Το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο χρησιμοποίησαν, ήταν το Book Creator. Εμπνεύστηκαν το σενάριο, μέσα από το οποίο αφηγούνται την τοπική μας ιστορία, εικονογράφησαν το βιβλίο με δικές τους ζωγραφιές, πρόσθεσαν κατάλληλα επιλεγμένη μουσική και τραγούδια και έτσι δημιούργησαν ένα ψηφιακό μέσο αφήγησης της  ιστορίας ιδιαίτερα αγαπητό και οικείο στη νεαρή ηλικία και όχι μόνο. Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι το ψηφιακό τους  προιόν αφήγησης  πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο της διαδικτυακής διδασκαλίας. Η απόσταση δεν εμπόδισε τους μαθητές να συνεργαστούν μεταξύ τους, αλλά και με τις καθηγήτριες, που συντόνιζαν την ομάδα, την κ Μ. Σπανού και την κ Ι.Χαλαστάρα   ( φιλόλογοι), και τελικά με ομαδοσυνεργατικό πνεύμα να παρουσιάσουν τη δική τους καινοτόμο πρόταση για την προσέγγιση της ιστορίας με τα νέα ψηφιακά μέσα.

Αυτός είναι ο υπερσύνδεσμος μέσω του οποίου μπορεί κανείς να «επισκεφθεί»  το ψηφιακό βιβλίο του 4ου Γυμνασίου Βόλου

 

 

 

Αγαπητοί γονείς, Χριστός Ανέστη και Χρόνια πολλά

Ενόψει της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων σας ενημερώνουμε για τα εξής:

      Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, μέσω δωρεάν self-test  είναι υποχρεωτικός για τους μαθητές/τριες και διενεργείται δύο (2) φορές την εβδομάδα, την προηγούμενη ημέρα της Δευτέρας και Πέμπτης, κάθε σχολικής εβδομάδας.
     Η προμήθεια του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου γίνεται δωρεάν από το φαρμακείο με την επίδειξη του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ). Για τους ανήλικους μαθητές/τριες τον δωρεάν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο παραλαμβάνουν οι γονείς/κηδεμόνες τους, επιδεικνύοντας τον ΑΜΚΑ, του/της ανηλίκου μαθητή/τριας και την αστυνομική ταυτότητα των ιδίων (γονέων/κηδεμόνων).
      Μετά την εξαγωγή αποτελέσματος: Οι γονείς/κηδεμόνες και οι ενήλικες μαθητές/τριες επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr και αφού αυθεντικοποιηθούν, επιλέγουν την κατηγορία «Σχολική κάρτα για COVID-19» και ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος.
    Εάν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, εκτυπώνουν από την ηλεκτρονική πλατφόρμα την σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος.
      Εάν το αποτέλεσμα είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνουν και στη συνέχεια μεταβαίνουν εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών σε μια από τις δημόσιες δομές, όπως αυτές είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr, για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο.

     Ο/Η μαθητής/τρια θα επιδεικνύει απλώς (δεν θα παραδίδει) τη σχολική κάρτα εντός της τάξης, στον εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας και θα τη φέρει μαζί του μέχρι τη διενέργεια του επόμενου διαγνωστικού ελέγχου. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η εκτύπωση οι μαθητές θα προσέρχονται με Υπεύθυνη Δήλωση του κηδεμόνα στην οποία θα αναγράφεται το αποτέλεσμα του self-test, όπως εμφανίζεται στην Σχολική κάρτα για Covid-19, συμπεριλαμβανομένου και του ιδιαίτερου κωδικού του μαθητή/τριας, ο οποίος φαίνεται πάνω αριστερά στην κάρτα.

Η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική.

Μπορείτε εναλλακτικά να τυπώσετε, να συμπληρώσετε και να υπογράψετε μόνοι σας το έγγραφο εδώ.  

Σχολική κάρτα

Στην περίπτωση που δεν διαθέτετε εκτυπωτή μπορείτε να αντιγράψετε τα στοιχεία της σχολικής κάρτας σε ένα χαρτί.

Καλή μας αρχή
Η Διεύθυνση του 4ου Γυμνασίου Βόλου

Προβλήματα με την τηλεκπαίδευση – Τι δηλώνουν στην «Κ» στελέχη του  υπουργείου Παιδείας | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Άγχος, φόβο και μειωμένη γνωστική ανάπτυξη έφερε η τηλεκπαίδευση

21 Μαρτίου 2021, 15:22

       Μείωση φυσικής άσκησης και σωματικής δραστηριότητας, απουσία κοινωνικοποίησης και επίδραση στη γνωστική ανάπτυξη είναι μερικές από τις συνέπειες της πανδημίας στους μαθητές, όπως τις καταγράφουν εκπαιδευτικοί της Μαγνησίας. Μετά από έναν χρόνο κορωνοϊού οι εκπαιδευτικοί σχολείων περιγράφουν την εμπειρία τους από την ξαφνική μετάβαση στην τηλεκπαίδευση μέχρι τη δύσκολη προσαρμογή των μαθητών στα νέα δεδομένα, αλλά και τα εναλλάξ μαθήματα ανάμεσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στις ψηφιακές οθόνες.

      Οι μαθητές εδώ και έναν χρόνο βιώνουν πρωτόγνωρες συνθήκες ως προς τη διδασκαλία τους. Από τον περασμένο Μάρτιο μέχρι και τώρα έχουν παρακολουθήσει μαθήματα τηλεκπαίδευσης τρεις φορές, η πρώτη την περασμένη άνοιξη, η δεύτερη τον περασμένο Νοέμβριο και η τρίτη αυτή που διανύουμε τώρα, ενώ έπρεπε να προσαρμοστούν και στα διά ζώσης μαθήματα με ιδιαίτερα μέτρα προστασίας, όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας. Το άγχος των μαθητών για τη γνώση και τη μόρφωση έγινε ακόμη πιο έντονο, καθώς έπρεπε να εξασφαλίσουν τρόπους σύνδεσης με τα ψηφιακά μαθήματα, ενώ, όταν είχαν μάθημα στο σχολείο, έπρεπε να προστατεύσουν και την υγεία τους. Αντίστοιχος ήταν και ο αγώνας για τους εκπαιδευτικούς που μυήθηκαν πολύ γρήγορα στη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία μαθαίνοντας νέους όρους, όπως webex, e-class.

 

Η πανδημία επηρεάζει αρνητικά τη γνωστική ανάπτυξη του εφήβου
      

     Από την πλευρά της η φιλόλογος του 4ου Γυμνασίου Βόλου κ. Ιουλία Χαλαστάρα ανέφερε πως «σύμφωνα με τους ειδικούς, οι μαθητές που παρακολουθούν τα διαδικτυακά μαθήματα εμφανίζουν κόπωση, συμπτώματα κατάθλιψης και διάσπαση προσοχής. Τα κλειστά σχολεία, η ανασφάλεια για την εξέλιξη της πανδημίας, η πολύωρη χρήση των υπολογιστών και των κινητών -ως μόνα μέσα επικοινωνίας και μετάδοσης γνώσεων-, η επιβεβλημένη κοινωνική απόσταση από τα οικεία και φιλικά τους πρόσωπα επιβαρύνουν ψυχολογικά, αλλά και πνευματικά τους μαθητές. Καταπνίγουν την κοινωνικότητα και τη ζωντάνια τους, ενώ παράλληλα περιστέλλεται και η γνωστική τους ανάπτυξη, αφού αυτή βασίζεται στην εκπαίδευση, αλλά και στο βίωμα εμπειριών.

    Όπως είναι γνωστό, οι διαπροσωπικές σχέσεις και οι διαδράσεις των παιδιών με διάφορα πρόσωπα καθορίζουν το πότε και πώς αναπτύσσεται η σκέψη τους στις διαφορετικές ηλικιακές φάσεις. Επομένως στην τωρινή κατάσταση, που παρακωλύεται η φυσική επικοινωνία τους με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς, η επίδραση στη δημιουργία (για παράδειγμα) της αφαιρετικής και της συνθετικής – αναλυτικής σκέψης στους εφήβους, αλλά και στη γλωσσική τους ανάπτυξη θα είναι καταλυτική. Ο εγκλεισμός εξαιτίας της πανδημίας στερεί από τα παιδιά τους συνήθεις τρόπους και τόπους κοινωνικοποίησης (π.χ. το σχολείο, την παιδική χαρά, κ.ά.) άρα και τα βιώματα που αποκομίζουν από αυτούς. Έτσι στη συνέχεια παρατηρείται ένδεια στη γλωσσολογική και λεξιλογική τους ανάπτυξη (π.χ. προβλήματα στον αφηγηματικό και περιγραφικό λόγο)».

 

«Δοκιμάζεται» η ικανότητα συγκέντρωσης των μαθητών
 

      Η ίδια πρόσθεσε πως «επιπλέον η ικανότητα συγκέντρωσης των μαθητών κατά την ώρα του τηλεμαθήματος «δοκιμάζεται», καθώς αποσπάται η προσοχή τους με κάτι άλλο, εκτός από το μάθημα, ενώ ο καθηγητής αδυνατεί να το αντιληφθεί έγκαιρα και να το αποτρέψει. Οι μαθητές συνηθίζουν σε αυτή τη συμπεριφορά και αργότερα ίσως τη μεταφέρουν και στην τάξη. Άλλωστε και η καθημερινή ενασχόλησή τους με τα ψηφιακά μέσα, όπου η εναλλαγή των εικόνων είναι ταχύτατη, μειώνει τον χρόνο συγκέντρωσής τους σε κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο και επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα στη διαδικασία μάθησης και στη σχολική τους επίδοση.
      Επίσης δεν είναι λίγοι οι μαθητές που αύξησαν τις ώρες του ύπνου (άρα και της αδράνειας) και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (ακόμα και την ώρα του διαδικτυακού μαθήματος), με αποτέλεσμα να μειώνεται η απόδοσή τους και να μετατρέπονται σε θύματα του διαδικτύου με μειωμένη κριτική σκέψη, γεγονός που θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες, όχι μόνο στη σχολική τους ζωή, αλλά και στην κοινωνική τους ενσωμάτωση. Τέλος, το γεγονός ότι δεν έχουν όλα τα παιδιά τον ίδιο τρόπο πρόσβασης στα διαδικτυακά μαθήματα, λόγω ελλιπούς υλικοτεχνικής υποδομής, σημαίνει ότι δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες μάθησης και απόκτησης εφοδίων για τη μελλοντική τους επαγγελματική και κοινωνική εξέλιξη, ενώ παράλληλα παράγεται κοινωνική ανισότητα.

      Σύμφωνα με τα παραπάνω, αντιλαμβανόμαστε ότι η «παγωμένη οθόνη» δεν υπηρετεί την εκπαιδευτική κανονικότητα, καθώς δεν ενεργούν – επικοινωνούν ο δάσκαλος και ο μαθητής. Ανάμεσά τους παρεμβάλλεται ένα λογισμικό, άρα η σχέση τους μηχανοποιείται. Παύει να υπάρχει αλληλεπίδραση. Ο δάσκαλος παύει να αποτελεί πηγή έμπνευσης για τον μαθητή. Η τυποποιημένη σκέψη του υπολογιστή ακρωτηριάζει τη φαντασία του μαθητή και τη δημιουργικότητά του. Αντίθετα η διά ζώσης επικοινωνία αποτελεί την υγιή βάση για την κοινωνική και μαθησιακή εξέλιξη του παιδιού».

Πλήρες άρθρο από την εφημερίδα Θεσσαλία

                                                                  

 

Χρόνια πολλά και καλή Χρονιά!!!  

kalanta 

ΝΕΟ ΩΡΑΡΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ισχύει από Τετάρτη 18/11/2020

    Η έναρξη των μαθημάτων είναι 08:30πμ. Οι διδακτικές ώρες έχουν διάρκεια 40 λεπτά και το κάθε διάλειμμα 10 λεπτά.


1η    08:30 - 09:10
2η    09:20 - 10:00
3η    10:10 - 10:50
4η    11:00 - 11:40
5η    11:50 - 12:30
6η    12:40 - 13:20
7η    13:30 - 14:10

 

     Η σύνδεση στο κάθε μάθημα γίνεται αφού πρώτα έχετε συνδεθεί στο διαδίκτυο. Ο μαθητής του κάθε τμήματος συμμετέχει στα δικά του μαθήματα πατώντας το όνομα του αντίστοιχου καθηγητή τη συγκεκριμένη ώρα με βάση το πρόγραμμα που βλέπετε παραπάνω. 

      Οι απουσίες των μαθητών θα καταγράφονται κανονικά.

Καλή αρχή.

 Ο Διευθυντής

Βαρνάβας Γεώργιος

 

 

 

Ψηφιακά Μαθήματα του 4ου Γυμνασίου Βόλου     eclass 

      Στον σύνδεσμο https://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=2332 μπορείτε να μπαίνετε στα ψηφιακά μαθήματα του σχολείου μας. Καθημερινά θα εμπλουτίζεται και με νέα μαθήματα. Σε κάθε μάθημα που σας αφορά  θα κάνετε και  την αντίστοιχη αίτηση  εγγραφής με τους κωδικούς που βγάλατε στο sch Π.Σ.Δ

   "Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning "Einmal in Netz immer in Netz" (Μια φορά στο διαδίκτυο πάντα στο διαδίκτυο) που υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας, διερευνάται η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους μαθητές κάθε συνεργαζόμενου σχολείου (σε Γερμανία, Πολωνία, Σλοβενία και Ελλάδα).

           Παρακαλούνται οι μαθητές του Σχολείου μας, εφόσον επιθυμούν, να διαθέσουν λίγα λεπτά για να συμπληρώσουν ανώνυμα το παρακάτω ερωτηματολόγιο:

            "Einmal in Netz immer in Netz" 

Σας ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή σας στην έρευνα!

 

 Τμήματα Ένταξης του 4ου Γυμνασίου Βόλου

Αγαπητοί γονείς

   Σας ενημερώνουμε ότι και φέτος  λειτουργούν στο σχολείο μας Τμήματα Ένταξης ( στελεχωμένα με Μαθηματικό και Φιλόλογο ) για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

   Για περισσότερες πληροφορίες να απευθύνεστε στη διεύθυνση του σχολείου ( 2421085714 )

 

Εγκύκλιος COVID 19

Στο 4ο Γυμνάσιο Βόλου ο τίτλος «Σχολείο των Πολιτών»

         Ο τίτλος του «Σχολείου των Πολιτών», απονεμήθηκε στο 4ο Γυμνάσιο Βόλου, για την υποδειγματική και συστηματική δραστηριοποίηση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους και για τη συνεργασία τους με κοινωνικούς εταίρους για την ανάπτυξη εθελοντικών δράσεων κοινωνικής προσφοράς στο πλαίσιο του εγκεκριμένου από το υπουργείο Παιδείας, εκπαιδευτικού προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω», το οποίο στοχεύει στην καλλιέργεια του εθελοντισμού, της αλληλεγγύης και της συνείδησης ενεργού πολίτη στους μαθητές.

            Το σχολείο επί τέσσερα συναπτά έτη, υπό την αιγίδα του προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω» (εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιούν το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός και το Ίδρυμα Λαμπράκη), έχει πραγματοποιήσει πληθώρα ενεργειών, δράσεων και συνεργασιών. Στόχος ήταν να εμφυσηθεί στους μαθητές η αξία και το ιδεώδες της ανθρωπιστικής προσέγγισης του κόσμου με αλτρουϊστική νοοτροπία. Τα επιτεύγματά τους υπήρξαν σπουδαία: λειτουργία «αίθουσας αλληλεγγύης» (η οποία μετράει 6 έτη «ζωής»), καλλιέργησαν κηπευτικά προϊόντα, συμμετείχαν στην καθαριότητα τοπικών ακτών, οργάνωσαν Ημέρα Εθελοντικής Αιμοδοσίας και διοργάνωσαν φιλανθρωπικά bazaar.

          Διαπιστώνοντας τα ζητήματα που απασχολούσαν τη σχολική τους κοινότητα λειτούργησαν ως ενεργοί πολίτες, ανέλαβαν πρωτοβουλίες αλλά και συνεργάστηκαν με διάφορους φορείς όπως η «Κουζίνα Αλληλεγγύης», η ενορία του Αγ. Τρύφωνος, ο Δήμος Βόλου, το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Βόλου, ο Ερυθρός Σταυρός, το Αχιλλοπούλειο Νοσοκομείο Βόλου, η Κιβωτός του Κόσμου, οι Άσπρες Πεταλούδες, η Πρόταση Ζωής, το δημόσιο ΙΕΚ Βόλου, το 23ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, η Ένωση Παλαιών Προσκόπων Ν. Ιωνίας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου καθώς και με ιδιώτες χορηγούς.

        Το συντονισμό όμως των ενεργειών είχαν αναλάβει ο Διευθυντής του σχολείου κ. Βαρνάβας Γεώργιος (διάχυση ιδεών μέσα από ψηφιακά μέσα) η Υποδιευθύντρια κα Μόσιαλου Ελένη (που υπήρξε και η εισηγήτρια του προγράμματος ) καθώς και οι παρακάτω εκπαιδευτικοί κατά αλφαβητική σειρά: Γιάτσιου Αλεξάνδρα, Βλιώρας Αχιλλέας, Ηλιάδου Ιωάννα, Καραχρήστου Σταυρούλα, Κορωνίδου Ιωάννα, Μαλαμούλη Ευανθία, Μπεντίλα Μαρία, Παπαδημητρίου Κορνηλία, Σπανού Μαρία, Φωτεινοπούλου Βασιλική, Χαλαστάρα Ιουλία, Χατζηευφραιμίδη Ευαγγελία, Χρυσικού Ευαγγελία, Ψάρρας Χρήστος.

 

 

Πρόγραμμα του σχολείου Webex

 

Πρώτο βραβείο στην κατηγορία ¨Μαθητές που βοήθησαν " στο πλαίσιο της δράσης YouSmile από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» έλαβε το 4ο Γυμνάσιο Βόλου, μαθητές του οποίου έκαναν τους συμμαθητές τους να? χαμογελάσουν προσφέροντάς τους σε μηνιαία βάση απαραίτητα τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης και ρουχισμού. Το 4ου Γυμνάσιο Βόλου ξεχώρισε πανελλαδικώς και το σχολείο θα παρουσιάσει τη δράση του στο πλαίσιο των 4ων YouSmile Awards που θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά, μέσω της σελίδας του «Χαμόγελου του Παιδιού» στο Facebook, αύριο, Τετάρτη 24 Ιουνίου, στη 1:30 το μεσημέρι.

Τα YouSmile Awards αποτελούν την κορύφωση της δράσης του YouSmile, της μαθητικής-εθελοντικής δράσης του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» που ως βασική αποστολή έχει την ενθάρρυνση και υποστήριξη των εθελοντικών πρωτοβουλιών και ενεργειών μαθητών.

Το «Χαμόγελο του Παιδιού» απευθύνθηκε σε σχολικούς συμβούλους πανελλαδικά ώστε να συγκεντρώσει όλες τις συμμετοχές από τα σχολεία όπου οι μαθητές (σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο) πραγματοποίησαν κάποια δράση που είχε θετικό αντίκτυπο στον κοινωνικό περίγυρο και ενέπνευσαν άλλα παιδιά ή ενήλικες.

Οι συμμετοχές φέτος, παρά τις αντίξοες συνθήκες λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και του συνακόλουθου κλεισίματος των σχολείων, έφτασαν τις 6.500 από 92 σχολεία! Στα 4 χρόνια διεξαγωγής των YouSmile Awards έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 17.000 μαθητές από 230 σχολεία.

Η ανάδειξη των 9 βραβευθέντων έγινε μετά από ψηφοφορία των μαθητών-εθελοντών του YouSmile!

Το πρώτο βραβείο απέσπασε το 4ο Γυμνάσιο Βόλου στην κατηγορία " Μαθητές που βοήθησαν ". Το σχολείο μάλιστα θα βραβεύσει ο ίδιος ο πρόεδρος του οργανισμού Κώστας Γιαννόπουλος, στο πλαίσιο της διαδικτυακής απονομής που θα παρουσιάσει ο Δημήτρης Ουγγαρέζος.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του 4ου Γυμνασίου Βόλου, Γιώργο Βαρνάβα, με πρωτοβουλία των ίδιων των μαθητών από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, συγκεντρώνονται ανά τμήμα στο σχολείο τρόφιμα, ρούχα και είδη πρώτης ανάγκης, ακόμη και βιβλία τα οποία σε μηναία βάση αποδίδονται σε μαθητές του σχολείου, των οποίων οι 12 οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.

Είναι μία δράση που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα που εκπονεί το σχολείο «Νοιάζομαι και Δρω» και στο πλαίσιο του οποίου τα τελευταία τέσσερα χρόνια λειτουργεί αίθουσα αλληλεγγύης. Πρόκειται για μία αίθουσα στο σχολείο όπου συγκεντρώνονται είδη πρώτης ανάγκης και διανέμονται με διακριτικό τρόπο σε όσους μαθητές έχουν ανάγκη.

Την προσπάθεια του σχολείου ενισχύει επίσης ο Ιερός Ναός Αγίου Τρύφωνα, ο Δήμος Βόλου μέσω του σχολικού κυλικείου αλλά και η Κουζίνα Αλληλεγγύης.

Υπεύθυνες καθηγήτριες για τις δράσεις είναι η υποδιευθύντρια Ελένη Μόσιαλου και οι Ιουλία Χαλαστάρα και Βασιλική Φωτεινοπούλου. «Είμαστε υπερήφανοι για τους μαθητές μας και ελπίζουμε η πράξη τους να βρει μιμητές», σημείωσε ο κ. Βαρνάβας.

Επικοινωνία: 2421085714

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΕΙΣΜΟΓΡΑΦΩΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΜΕΛΕΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΥΣ