IC.O.N.S. of Understanding (InterCultural Opening through Nature and Sports) 2018-2020
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Sample Data-Articles
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 11 Ιουλίου 2019 19:50
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 1757
Εθνική Ετικέτα Ποιότητας eTwinning
Mε μεγάλη μας χαρά λάβαμε το παρακάτω μήνυμα από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning:
«Αγαπητέ/ή Vassiliki Fotinopoulou (4th Junior high school of Volos),
Συγχαρητήρια! Μόλις σου απονεμήθηκε η Ετικέτα Ποιότητας για το έργο IC.O.N.S. of Understanding (InterCultural Opening through Nature and Sports).
Το έργο σας αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση ενεργοποίησης των μαθητών και των μαθητριών.
Θετικά στοιχεία:
? Πολύ καλή αξιοποίηση του twinspace για υλοποίηση Erasmus+ έργου
? Ενδιαφέρον θέμα
? Παραγωγή ποιοτικού υλικού
? Ενεργή εμπλοκή μαθητών στις δραστηριότητες
? Σαφείς οδηγίες για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
? Πλήρης αξιολόγηση του έργου
? Συνεργασία των μαθητών και των μαθητριών από διαφορετικές χώρες
? Καλή οργάνωση του Twinspace
Εξετάζοντας όλα τα παραπάνω σας συγχαίρουμε διότι το έργο σας διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να θεωρηθεί πετυχημένο και σας απονέμουμε την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας! Καλή συνέχεια στο δημιουργικό σας έργο! Με εκτίμηση, η ΕΥΥ της δράσης eTwinning.»
Θερμά Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της παιδαγωγικής ομάδας του έργου!!!
Μοναδικές εμπειρίες στο Λιχτενστάιν για τους μαθητές του 4ου Γυμνασίου Βόλου
Μοναδικές εμπειρίες αποκόμισαν 24 μαθητές και τέσσερις εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου Βόλου κατά την 8ήμερη διαμονή τους στο πριγκιπάτο του Λιχτενστάιν, από τις 25 Ιουνίου ώς τις 2 Ιουλίου 2019. Επισκέφτηκαν το κρατίδιο στο πλαίσιο του διετούς εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 (2018-2019) με τίτλο «IC.O.N.S. of Understanding (InterCultural Opening through Nature and Sports)» και του ομώνυμου ευρωπαϊκού προγράμματος ηλεκτρονικής αδελφοποίησης e-Twinning, που διενεργείται παράλληλα, ύστερα από πρόσκληση του σχολείου Oberschule Eschen (OSE), μοναδικού εταίρου και συντονιστή του προγράμματος, και συμμετείχαν σε κατασκήνωση με πλούσιο πρόγραμμα πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων.
Είχε προηγηθεί διαχειριστική συνάντηση εκπαιδευτικών στο σχολείο Oberschule Eschen του Λιχτενστάιν από τις 13 ώς τις 16 Απριλίου 2019, όπου έγινε ο σχεδιασμός του προγράμματος και επιτόπια διερεύνηση των χώρων φιλοξενίας και διεξαγωγής των δραστηριοτήτων
Μαθητές και εκπαιδευτικοί διέμειναν στον ξενώνα νέων Jugendherberge Schaan-Vaduz. Το πρόγραμμα περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, πρωτότυπα παιχνίδια γνωριμίας, επίσκεψη στο σχολείο Oberschule Eschen, όπου οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους σε διεθνείς ομάδες, πεζοπορία στις Άλπεις, στο θέρετρο Malbun, όπου προηγήθηκε επίδειξη με πουλιά, όπως γεράκια, κουκουβάγιες και χρυσαετούς, παρακολούθηση θεατρικού δρώμενου με ζογκλέρ και μαθήματος αλπικών χορών στο θέατρο TAK Schaan, κολύμπι και καταδύσεις στην ανοιχτή πισίνα της Vaduz, ξενάγηση στην πρωτεύουσα Vaduz με το City Train, ψυχαγωγική δραστηριότητα υπαίθρου με σχοινιά (Ηigh Ropes course), Oλυμπιακά παιχνίδια στη φύση και παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού σε γεωκρύπτες με τη βοήθεια συσκευών προσανατολισμού (Geocaching) στο δάσος Triesen, ποδόσφαιρο σε φούσκες (Βubble soccer), τοξοβολία, καθώς και πεζοπορία σε ποτάμι, rafting/canoeing (άθλημα κατάβασης ποταμού με φουσκωτή βάρκα) και canyoning (διάσχιση φαραγγιών) στο δάσος Bregenz της Αυστρίας.
Μέσω της πρώτης συνάντησης των μαθητών στο Λιχτενστάιν, επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι στόχοι του προγράμματος, όπως η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας στις ξένες γλώσσες (αγγλικά ? γερμανικά) και στη χρήση των υπολογιστών, η προώθηση της ομαδικής εργασίας και της εργασίας σε διεθνείς ομάδες, η κοινωνική ένταξη των μαθητών και η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, το άνοιγμα του πολιτιστικού ορίζοντα, η προώθηση της ανεκτικότητας και της αποδοχής του διαφορετικού, η αναγνώριση της κοινής ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και η καλλιέργεια μιας υπεύθυνης στάσης απέναντι στην υγεία, στη φύση και στον αθλητισμό. Οι μαθητές δημιούργησαν νέες φιλίες, γνώρισαν την κουλτούρα των γερμανόφωνων χωρών, εντυπωσιάστηκαν από το πλήρως εξοπλισμένο σχολείο των εταίρων τους, ήρθαν σε επαφή με τη φύση και διασκέδασαν συμμετέχοντας σε πρωτότυπες αθλητικές δραστηριότητες υπαίθρου.
Η δεύτερη συνάντηση πρόκειται να λάβει χώρα στον Βόλο και στην κατασκήνωση ΧΑΝ Αγ. Ιωάννη Πηλίου, από τις 31 Αυγούστου ώς τις 7 Σεπτεμβρίου 2019, όπου έχει σχεδιαστεί ένα εξίσου συναρπαστικό πρόγραμμα με ποικίλες δράσεις πολιτιστικού και αθλητικού περιεχομένου.
Την παιδαγωγική ομάδα του 4ου Γυμνασίου Βόλου αποτελούν 25 μαθητές της Α? Γυμνασίου: Αλεξιάδης Χαράλαμπος, Ανανίδης Θεοφάνης, Δοσούλας Μάριος-Ελευθέριος, Κραβαρίτης Ανδρέας-Μάριος, Λαμπρογεώργου Αφροδίτη, Μαραγκός Γεώργιος, Νάνου Ελευθερία-Νικολέττα, Τσαρέλας Φώτιος, Τσιουβάκα Χρυσούλα, Μεντεκίδη Ευλαμπία-Άννα, Μίχο Αντωνία, Μπασματζής Βασίλειος, Παναγιωτόπουλος Χρήστος, Πατσά Δήμητρα, Παπαμιχαήλ Κυριακή, Ραμιώτης Χρήστος, Αποστολόπουλος Χρήστος, Σούλα Λουμίλντα, Στεργίου Μαρία, Στεργίου Νικόλαος, Τζίκα Φωτεινή, Τσιρλάν Σορίνα, Φατία Ιμέλα, Χατζηαναγνώστου Ελένη, Ψαρρή Ανθή-Αγγέλα και 7 εκπαιδευτικοί: Βαρνάβας Γεώργιος (δ/ντής), Φωτεινοπούλου Βασιλική (συντονίστρια), Μαλαμούλη Εύη, Σπανού Μαρία, Τσιάνου Παρασκευή, Χαλαστάρα Ιουλία και Ψάρρας Χρήστος.
ΥΠΟΔΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΧΤΕΝΣΤΑΪΝ ΣΤΟ ΒΟΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΗΛΙΟ
Ξεχωριστές στιγμές έζησαν μέσα στη φύση της κατασκήνωσης Χ.Α.Ν. Αγ. Ιωάννη Πηλίου μαθητές και εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου Βόλου μαζί με τους φιλοξενούμενους 32 μαθητές και 7 εκπαιδευτικούς από το σχολείο Oberschule Eschen (OSE) του Λιχτενστάιν, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2 (2018-2020) με τίτλο «IC.O.N.S. of Understanding (InterCultural Opening through Nature and Sports)» και του ομώνυμου ευρωπαϊκού προγράμματος ηλεκτρονικής αδελφοποίησης e-Twinning. Είχε προηγηθεί η επίσκεψη των Ελλήνων μαθητών και καθηγητών στο Λιχτενστάιν την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου 2019, η οποία δημιούργησε απαράμιλλες εμπειρίες και εντυπώσεις στους κατασκηνωτές.
Όπως τονίστηκε από την καθηγήτρια Γερμανικής Φιλολογίας και συντονίστρια του προγράμματος Erasmus+ «IC.O.N.S. of Understanding (InterCultural Opening through Nature and Sports)» κ. Βασιλική Φωτεινοπούλου «η υποδοχή της ξένης αποστολής έγινε το Σάββατο 31 Αυγούστου στον αύλειο χώρο του σχολείου και στη συνέχεια τους μαθητές από το Λιχτενστάιν παρέλαβαν και φιλοξένησαν για δύο μέρες οι ελληνικές οικογένειες. Την Κυριακή το πρωί πραγματοποιήθηκε επίσκεψη και ξενάγηση από ειδικευμένους ξεναγούς στο Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου και ακολούθησε περίπατος στην παραλία και επίσκεψη στον Ι.Ν. Αγ. Κωνσταντίνου. Τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου μαθητές και συνοδοί εκπαιδευτικοί αναχώρησαν για την κατασκήνωση, όπου συμμετείχαν ως το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου σε ένα 6ήμερο πρόγραμμα ποικίλων ομαδικών δραστηριοτήτων με αθλητικό και πολιτιστικό περιεχόμενο, βιώνοντας παράλληλα την κατασκηνωτική εμπειρία.
Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα περιελάμβανε κολύμπι και θαλάσσια σπορ (π.χ. κανό) στην παραλία Παπά Νερό, πεζοπορία και μάθημα κατάδυσης στη Νταμούχαρη, πεζοπορία και μπάνιο στο ποτάμι Μαυρούτσα και εξόρμηση και κολύμπι στην παραλία Πλάκα. Επίσης, οι μαθητές παρακολούθησαν μάθημα Α? βοηθειών και συμμετείχαν σε εθελοντική δράση καθαριότητας της παραλίας Παπά Νερό. Παράλληλα, έλαβαν μέρος σε παιχνίδια ενίσχυσης της ομαδικότητας (π.χ. ομαδικά αθλήματα, παιχνίδι χαμένου θησαυρού) και παρακολούθησαν μαθήματα ελληνικών παραδοσιακών χορών από χοροδιδάσκαλο. Αγαπημένες στιγμές για τους κατασκηνωτές υπήρξαν η βραδιά έναρξης γύρω από τη φωτιά, η παράσταση στο θέατρο της κατασκήνωσης, η ελληνική βραδιά «Meet Greece» και η βραδιά της λήξης με νεανική μουσική και χορό.
Μέσα από τη συμμετοχή τους στις παραπάνω δράσεις οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν άμεσα και να αλληλεπιδράσουν με τους συνομηλίκους τους από το εξωτερικό εξασκώντας τις ξένες γλώσσες (αγγλικά-γερμανικά), να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα, να καλλιεργήσουν κοινωνικές δεξιότητες και περιβαλλοντική συνείδηση, να έρθουν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον και το αθλητικό ιδεώδες, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο τους καθορισμένους στόχους του προγράμματος Erasmus.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές Αλεξιάδης Χαράλαμπος, Αποστολόπουλος Χρήστος, Δοσούλας Μάριος-Ελευθέριος, Κραβαρίτης Ανδρέας-Μάριος, Λαμπρογεώργου Αφροδίτη, Μαραγκός Γεώργιος, Νάνου Ελευθερία-Νικολέττα, Τσαρέλας Φώτιος, Τσιουβάκα Χρυσούλα, Μεντεκίδη Ευλαμπία-Άννα, Μίχο Αντωνία, Μπασματζής Βασίλειος, Παναγιωτόπουλος Χρήστος, Παπαμιχαήλ Κυριακή, Ραμιώτης Χρήστος, Σούλα Λουμίλντα, Στεργίου Μαρία, Στεργίου Νικόλαος, Τζίκα Φωτεινή, Τσιρλάν Σορίνα, Φατία Ιμέλα, Χατζηαναγνώστου Ελένη, Ψαρρή Ανθή-Αγγέλα και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί: Βαρνάβας Γεώργιος (δ/ντής), Μαλαμούλη Εύη, Τσιάνου Παρασκευή (υποδ/ντρια), Φωτεινοπούλου Βασιλική (συντονίστρια), Χαλαστάρα Ιουλία και Ψάρρας Χρήστος.
Οι καθηγητές του προγράμματος θα επιθυμούσαν με την ευκαιρία αυτή να ευχαριστήσουν θερμά το προσωπικό της κατασκήνωσης Χ.Α.Ν. Αγ. Ιωάννη Πηλίου (εθελοντές, ιατρό, ναυαγοσώστη, βοηθητικό προσωπικό) και ιδιαίτερα την κ. Συμεωνίδου Έμμα, διευθύντρια Κατασκήνωσης Χ.Α.Ν. Πήλιο και τον κ. Πλεξίδα Γεώργιο, προϊστάμενο Κατασκήνωσης Χ.Α.Ν. Πήλιο, για την άριστη οργάνωση και διεξαγωγή του προγράμματος φιλοξενίας, την αγαστή συνεργασία και την αμέριστη βοήθεια, καθώς και τους γονείς των μαθητών για τη φιλοξενία και την ηθική και υλική στήριξη που παρείχαν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος».