Η πέμπτη και τελευταία συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ που συμμετέχει το 4ο Γυμνάσιο Βόλου από τον Σεπτέμβριο του 2016 πραγματοποιήθηκε στον Βόλο με τη συμμετοχή 35 φιλοξενούμενων από 4 ευρωπαϊκές χώρες.
Το διετές πρόγραμμα είχε στόχο τη διδασκαλία μαθημάτων με τη μέθοδο CLIL που στην ουσία είναι μια μέθοδος ενσωμάτωσης της διδασκαλίας του περιεχομένου ενός μαθήματος με ταυτόχρονη εκμάθηση ξένων γλωσσών και συγκεκριμένα της αγγλικής γλώσσας.
Όπως αναφέρεται από το 4ο Γυμνάσιο «η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από τις 23 έως τις 27 Απριλίου και περιελάμβανε την πρώτη μέρα την επίσημη υποδοχή στο 4ο Γυμνάσιο του Βόλου από τον διευθυντή του σχολείου κ. Γιώργο Βαρνάβα και στη συνέχεια επίσκεψη στο Δημαρχείο του Βόλου, όπου μας υποδέχθηκε ο πρόεδρος του συλλόγου «Αργοναύτες 2008» Νικόλαος Ντόκος. Οι φιλοξενούμενοι είχαν την ευκαιρία να δουν ένα βίντεο με την κατασκευή του αντίγραφου του διάσημου μυθολογικού πλοίου, της Αργούς που είναι το σύμβολο του Βόλου.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε εκδρομές στη Μακρινίτσα με τη συμμετοχή των μαθητών και εκπαιδευτικών σε ένα εργαστήριο οικοτουρισμού που διοργάνωσε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μακρινίτσας και κατόπιν πεζοπορία στο βουνό, αλλά και τα Μετέωρα. Εκεί οι φιλοξενούμενοι παρακολούθησαν ένα τρισδιάστατο ντοκιμαντέρ για την ιστορία του τόπου στο Κέντρο Ψηφιακής Απεικόνισης της Ιστορίας και του Πολιτισμού των Μετεώρων και κατόπιν επισκέφτηκαν το μοναστήρι του Αγ. Στεφάνου.
Εκτός από το παραπάνω πρόγραμμα, προετοιμάστηκαν αρκετά ειδικά μαθήματα και εκδηλώσεις στον χώρο του σχολείου για τους εταίρους μας όπως: Το εργαστήριο παρασκευής σαπουνιού με στόχο την ενημέρωση των μαθητών για τη διαδικασία παρασκευής σαπουνιού από αγνό ελαιόλαδο, η εκμάθηση παραδοσιακών χορών και παρακολούθηση μαθημάτων CLIL που σχεδιάστηκαν από τους Έλληνες καθηγητές του 4ου Γυμνασίου. Τέλος οι φιλοξενούμενοι καθηγητές συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό εργαστήριο με τίτλο «8 Τεχνικές διδασκαλίας CLIL», όπου παρουσιάστηκαν 8 εύκολες τεχνικές για την επιτυχή ενσωμάτωση της μεθόδου CLIL στη διδακτέα ύλη του σχολείου».
Σύμφωνα με τη συντονίστρια του προγράμματος και υποδιευθύντρια του 4ου Γυμνασίου κ. Μόσιαλου Ελένη «τέτοιες συμπράξεις μεταξύ σχολείων ωφελούν όχι μόνο τους μαθητές, αλλά και τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία στις τοπικές κοινότητες. Η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων σε άλλα ευρωπαϊκά σχολεία, η γνωριμία με τον πολιτισμό και την κουλτούρα μιας ξένης χώρας, η συμβολή του προγράμματος στην εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι λίγα μόνο από τα πλεονεκτήματα του Erasmus. Οι μαθητές μας βελτίωσαν σημαντικά τις δεξιότητές τους, συμπεριλαμβανομένων των πολιτιστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, αλλά και τις γνώσεις πληροφορικής και ξένων γλωσσών».