ERASMUS 2016 - 2018

 

 

ΤΟ 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΣΤΗ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΤΗΣ ΣΑΜΠΑΝΙΑΣ

 

   

Μια μοναδική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Βόλου, στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ . Οι μαθητές, Αναστασίου Βάιος, Βαλσάμη Δήμητρα, Ντάγκαλου Αικατερίνη, Θεοπεμπτίδου Θωμαή, Σακαβάλας Κων/νος, Σταθοπούλου Μαρία και Πασσιά Ευαγγελία, με τις εκπαιδευτικούς κα Μόσιαλου Ελένη και κα Διανελλοπούλου Εύη, ταξίδεψαν στην Καμπανία της Γαλλίας. 

Συγκεκριμένα, επισκέφτηκαν την γενέτειρα του ?αφρώδες οίνου?, της σαμπάνιας, την πόλη Epernay, μια επαρχιακή πόλη μέσα στους αμπελώνες και τους μικρούς λοφίσκους, δίπλα από τον ποταμό Marne, προσκεκλημένοι του College Jean Monnet.

Συνοδοιπόροι σ? αυτή τη διαδρομή για το πρόγραμμα «Off Τhe Βeaten Τracks ? A Τeanage Τravel Guide to Europe» είναι το Agrupamento de Escolas Cego de Maio από την Πορτογαλία, το Goetheschule Neu-Isenburg από τη Γερμανία και βεβαίως το 4ο  Γυμνάσιο Βόλου.

    Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στις 18 χιλιομέτρων υπόγειες κάβες του οινοποιείου Mercier και έμαθαν τα μυστικά της σαμπάνιας. Με τους συνομηλίκους τους από τις 4 διαφορετικές χώρες φωτογράφησαν τα μνημεία, ετοίμασαν εδέσματα στο χώρο του σχολείου, συνδυάζοντας τη Μεσογειακή κουζίνα με την Ευρωπαϊκή και ετοίμασαν θεατρικά δρώμενα και κουίζ. Γνώρισαν την κουλτούρα, τη φιλοξενία και τον πολιτισμό μας ξένης χώρας, δημιουργώντας ένα κοινό έδαφος αλληλοσεβασμού και εκτίμησης. Είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τη γειτονική πόλη της Reims, όπου δεσπόζει ο ιστορικός Καθεδρικός Ναός, στον οποίο γίνονταν η στέψη των Γάλλων βασιλιάδων, καθώς και του Ναπολέοντα. Τέλος, δημιούργησαν έναν ψηφιακό τουριστικό οδηγό της πόλης Epernay που φιλοξενήθηκαν με απώτερο στόχο να φτιαχτεί ένας ολοκληρωμένος τυπωμένος τουριστικός οδηγός και των 4 πόλεων που συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Erasmus (Neu-Isenburg, Povoa de Varzim, Epernay και Βόλος). Οι συμμετέχοντες κατά την ολοκλήρωση του προγράμματος θα βιώσουν την ιδέα της Ευρώπης και την ποικιλομορφία της, θα βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στις ΤΠΕ αλλά και τις γλωσσικές δεξιότητές τους και θα επικοινωνήσουν με νέους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και θα ενισχύσουν τις γνώσεις τους επισκέπτοντας διαφορετικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Εκείνο που θα μείνει ανεξίτηλο στη μνήμη των μαθητών μας, ήταν η ημερήσια εκδρομή στο Παρίσι. Η θέα της ?πληγωμένης? από την πρόσφατη πυρκαγιά, Notre-Dame συγκίνησε τους μαθητές, το επιβλητικό μουσείο του Λούβρου τους ενθουσίασε, το σύμβολο του Παρισιού, ο φωτισμένος Πύργος του Άιφελ τους έκανε να δακρύσουν. Ο περίπατος έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς σ? ένα πολυτελές bristot δίπλα από το Προεδρικό Μέγαρο της Λεωφόρου των Ηλυσίων Πεδίων γεύτηκαν παραδοσιακές γαλλικές κρέπες.

 

ERASMUS 2016 - 2018

tetarto3

 

Μαθήματα CLIL στην Ουγγαρία με το 4ο Γυμνάσιο Βόλου

Το 4ο Γυμνάσιο Βόλου στα πλαίσια του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ 2016-2018, με τίτλο ?Let?s take a CLIL L.E.A.P? ταξίδεψε στην πόλη T?gl?s της Ουγγαρίας για το διάστημα 25-29/9/2017 πραγματοποιώντας την  3η διακρατική συνάντηση του προγράμματος που υλοποιεί το Γυμνάσιο.

Στη συνάντηση συμμετείχαν  μαθητές και καθηγητές  σχολείων από την Τσεχία, την Ισπανία  και την Πορτογαλία και φυσικά την Ουγγαρία και την Ελλάδα . To πρόγραμμα εστιάζει στην εκμάθηση  με τη μέθοδο CLIL που στη ουσία είναι μια μέθοδος ενσωμάτωσης της  διδασκαλίας  του περιεχομένου ενός μαθήματος με ταυτόχρονη εκμάθηση ξένων γλωσσών και συγκεκριμένα της Αγγλικής Γλώσσας.

Η πόλη T?gl?s βρίσκεται μόλις 20 χιλιόμετρα από τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ουγγαρίας το Debrecen. Η ομάδα των μαθητών που επισκέφτηκε την Ουγγαρία αποτελούνταν από τους Αυλογιάρη Ευανθία, Κουλούρη Νικολίνα και Μαυρομιχάλη Γιώργο. Οι καθηγητές που συνόδευσαν τους μαθητές ήταν η κ. Μόσιαλου Ελένη, η κ. Ηλιάδου Ιωάννα και ο διευθυντής του σχολείου κ. Βαρνάβας.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα CLIL στο σχολείο της Ουγγαρίας, να επικοινωνήσουν σε αυθεντικές- ρεαλιστικές καταστάσεις, να ανακαλύψουν νέους τρόπους μάθησης, να γνωρίζουν  Ευρωπαίους συμμαθητές τους, τις συνήθειές τους, τον πολιτισμό, τις παραδόσεις τους και να κατανοήσουν καλύτερα τις  πολιτιστικές τους αξίες.

Επιπλέον οι καθηγητές που συμμετείχαν μπόρεσαν να μοιραστούν, να συγκρίνουν, να συζητήσουν και να δοκιμάσουν νέες παιδαγωγικές μεθόδους, προκειμένου να βελτιωθεί ο αντίκτυπος της διδασκαλίας τους.

Σύμφωνα με  τη συντονίστρια του προγράμματος και υποδιευθύντρια του 4ου Γυμνασίου Βόλου κ. Μόσιαλου Ελένη «στόχος του έργου μας είναι να αναπτύξουν οι μαθητές μας κοινωνικές και συναισθηματικές ξένες γλωσσικές δεξιότητες μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων και ανταλλαγής εμπειριών και μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα είναι ιδιαιτέρως ικανοποιητικό.

Ανακαλύψαμε ότι μπορούμε να επωφεληθούμε πολύ από την ποικιλομορφία μας για την παραγωγή αποτελεσμάτων υψηλής ποιότητας.  Η διδασκαλία ξένων γλωσσών αποτελεί σήμερα μια από τις πιο συναρπαστικές προκλήσεις για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Επίσης, υπάρχει μια γενική τάση σε όλη την Ευρώπη να καταβάλλει όλο και περισσότερες προσπάθειες στην εκμάθηση γλωσσών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θέλουμε οι μαθητές μας να έχουν καλύτερες ευκαιρίες μάθησης ξένων γλωσσών.

Επιπλέον, η διδασκαλία ξένων γλωσσών δεν πρέπει να διαχωρίζεται από την πρακτική χρήση τους . Η μέθοδος CLIL θα μας επιτρέψει να εκμεταλλευτούμε τις συνδέσεις μεταξύ της γλώσσας και του συγκεκριμένου περιεχομένου με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της γλωσσικής αποδοτικότητας στους μαθητές.

Χάρη σε αυτό το έργο, αυτή η συνεργασία δεν φτάνει μόνο στα σχολεία μας αλλά και πέρα από τα σύνορά μας και θα φέρει μια ευρωπαϊκή διάσταση στα μαθήματα, τα σχολεία και ακόμη και τις κοινότητες.»

Στην Πορτογαλία ταξίδεψε το 4ο Γυμνάσιο Βόλου- Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ το 4ο Γυμνάσιο Βόλου ταξίδεψε στην πόλη Βίλα Ρεάλ της Πορτογαλίας από τις 23/2 έως τις 29/2 πραγματοποιώντας έτσι την πρώτη του επίσκεψη στο εξωτερικό βάσει του προγράμματος ?Let?s take a CLIL L.E.A.P?. To πρόγραμμα εστιάζει στην εκμάθηση μαθημάτων με τη μέθοδο CLIL που στην ουσία είναι μια μέθοδος ενσωμάτωσης της διδασκαλίας του περιεχομένου ενός μαθήματος με ταυτόχρονη εκμάθηση ξένων γλωσσών και συγκεκριμένα της Αγγλικής Γλώσσας. Όπως μας εξηγεί η συντονίστρια του προγράμματος και υποδιευθύντρια του 4ου Γυμνασίου Βόλου κ. Μόσιαλου Ελένη «χρησιμοποιώντας τη μέθοδο CLIL, οι μαθητές μαθαίνουν ένα ή περισσότερα από τα σχολικά τους μαθήματα μέσα από τη στοχευμένη γλώσσα, δηλαδή στην περίπτωσή μας την Αγγλική. Για παράδειγμα, μπορούν να κάνουν μάθημα Ιστορίας, Γεωγραφίας κ.λπ. ακούγοντας τον καθηγητή ή την καθηγήτριά τους να χρησιμοποιεί την αγγλική γλώσσα κατά την παράδοση του μαθήματος. Με τη μέθοδο CLIL, η εκμάθηση του περιεχομένου και η εκμάθηση της γλώσσας είναι εξίσου σημαντικές. Το CLIL ως προσέγγιση έχει σιγά σιγά γίνει αποδεκτό στις Ευρωπαϊκές χώρες. Στην πραγματικότητα, σε ορισμένες χώρες, απαιτείται από τους εκπαιδευτικούς σήμερα να χρησιμοποιούν το CLIL στις τάξεις τους. Η τάση αυτή δείχνει ότι η μέθοδος CLIL θα χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στο μέλλον στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.
Με τον τρόπο αυτό, ο εκπαιδευτικός προετοιμάζει τους νεαρούς μαθητές για τον σύγχρονο κόσμο, όπου οι άνθρωποι εργάζονται σε ομάδες εργασίας, χρησιμοποιούν άλλες γλώσσες για να συζητήσουν με συναδέλφους και να επικοινωνούν με ανθρώπους σε διάφορες χώρες. Καλούνται να λύσουν προβλήματα, να σχεδιάσουν τη δική τους εργασία και να μάθουν πράγματα για τον εαυτό τους, χρησιμοποιώντας μια σειρά από πηγές, κυρίως το Διαδίκτυο. Το CLIL έχει σχεδιαστεί για να προετοιμάσει τους νέους για το μέλλον. Παρέχει το πρώτο βήμα για αυτόνομη εκμάθηση και κατανόηση».
Η ομάδα των μαθητών που επισκέφτηκε την Πορτογαλία αποτελούνταν από τις Κατσαρού Ελευθερία, Κέκια Αλίκη, Βασιλική Μαλλιαρού και Αντωνοπούλου Βιολέτα. Οι μαθήτριες φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες Πορτογάλων συμμαθητών τους και είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα CLIL στο σχολείο της Βίλα Ρεάλ, να επικοινωνήσουν σε αυθεντικές ? ρεαλιστικές καταστάσεις, να ανακαλύψουν νέους τρόπους μάθησης, να γνωρίζουν Ευρωπαίους συμμαθητές τους, τις συνήθειές τους, τον πολιτισμό, τις παραδόσεις τους και να κατανοήσουν καλύτερα τις πολιτιστικές τους αξίες. Επιπλέον οι καθηγητές που συμμετείχαν μπόρεσαν να μοιραστούν, να συγκρίνουν, να συζητήσουν και να δοκιμάσουν νέες παιδαγωγικές μεθόδους, προκειμένου να βελτιωθεί ο αντίκτυπος της διδασκαλίας τους.

https://i1.wp.com/e-thessalia.gr/wp-content/uploads/2017/03/%CE%A302-%CE%A64.jpg?ssl=1

 

Ολοκληρώθηκε στο 4ο Γυμνάσιο Βόλου το πρόγραμμα ERASMUS+

 

 

 

Η πέμπτη και τελευταία συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ που συμμετέχει το 4ο Γυμνάσιο Βόλου από τον Σεπτέμβριο του 2016 πραγματοποιήθηκε στον Βόλο με τη συμμετοχή 35 φιλοξενούμενων από 4 ευρωπαϊκές χώρες.
Το διετές πρόγραμμα είχε στόχο τη διδασκαλία μαθημάτων με τη μέθοδο CLIL που στην ουσία είναι μια μέθοδος ενσωμάτωσης της διδασκαλίας του περιεχομένου ενός μαθήματος με ταυτόχρονη εκμάθηση ξένων γλωσσών και συγκεκριμένα της αγγλικής γλώσσας.

Όπως αναφέρεται από το 4ο Γυμνάσιο «η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από τις 23 έως τις 27 Απριλίου και περιελάμβανε την πρώτη μέρα την επίσημη υποδοχή στο 4ο Γυμνάσιο του Βόλου από τον διευθυντή του σχολείου κ. Γιώργο Βαρνάβα και στη συνέχεια επίσκεψη στο Δημαρχείο του Βόλου, όπου μας υποδέχθηκε ο πρόεδρος του συλλόγου «Αργοναύτες 2008» Νικόλαος Ντόκος. Οι φιλοξενούμενοι είχαν την ευκαιρία να δουν ένα βίντεο με την κατασκευή του αντίγραφου του διάσημου μυθολογικού πλοίου, της Αργούς που είναι το σύμβολο του Βόλου.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε εκδρομές στη Μακρινίτσα με τη συμμετοχή των μαθητών και εκπαιδευτικών σε ένα εργαστήριο οικοτουρισμού που διοργάνωσε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μακρινίτσας και κατόπιν πεζοπορία στο βουνό, αλλά και τα Μετέωρα. Εκεί οι φιλοξενούμενοι παρακολούθησαν ένα τρισδιάστατο ντοκιμαντέρ για την ιστορία του τόπου στο Κέντρο Ψηφιακής Απεικόνισης της Ιστορίας και του Πολιτισμού των Μετεώρων και κατόπιν επισκέφτηκαν το μοναστήρι του Αγ. Στεφάνου.

Εκτός από το παραπάνω πρόγραμμα, προετοιμάστηκαν αρκετά ειδικά μαθήματα και εκδηλώσεις στον χώρο του σχολείου για τους εταίρους μας όπως: Το εργαστήριο παρασκευής σαπουνιού με στόχο την ενημέρωση των μαθητών για τη διαδικασία παρασκευής σαπουνιού από αγνό ελαιόλαδο, η εκμάθηση παραδοσιακών χορών και παρακολούθηση μαθημάτων CLIL που σχεδιάστηκαν από τους Έλληνες καθηγητές του 4ου Γυμνασίου. Τέλος οι φιλοξενούμενοι καθηγητές συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό εργαστήριο με τίτλο «8 Τεχνικές διδασκαλίας CLIL», όπου παρουσιάστηκαν 8 εύκολες τεχνικές για την επιτυχή ενσωμάτωση της μεθόδου CLIL στη διδακτέα ύλη του σχολείου».

Σύμφωνα με τη συντονίστρια του προγράμματος και υποδιευθύντρια του 4ου Γυμνασίου κ. Μόσιαλου Ελένη «τέτοιες συμπράξεις μεταξύ σχολείων ωφελούν όχι μόνο τους μαθητές, αλλά και τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία στις τοπικές κοινότητες. Η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων σε άλλα ευρωπαϊκά σχολεία, η γνωριμία με τον πολιτισμό και την κουλτούρα μιας ξένης χώρας, η συμβολή του προγράμματος στην εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι λίγα μόνο από τα πλεονεκτήματα του Erasmus. Οι μαθητές μας βελτίωσαν σημαντικά τις δεξιότητές τους, συμπεριλαμβανομένων των πολιτιστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, αλλά και τις γνώσεις πληροφορικής και ξένων γλωσσών».